Kisah inspirasi pramugara AirAsia tular di media sosial


Baru-baru ini, kisah inspirasi seorang pramugara Air Asia mendapat perhatian netizen di media sosial.
SELEPAS aksi seorang pramugara AirAsia yang menari lincah dalam kabin menghiburkan dunia maya, muncul pula kisah lain namun masih melibatkan bidang kerjaya dalam syarikat penerbangan tersebut.

Namun, kisah yang baru mendapat perhatian netizen ini membawa mesej tersendiri dan iaitu tentang inspirasi dan usaha meraih impian dalam kerjaya.

Menerusi laman Facebook, Calvin Tsen yang berasal dari Bintulu berkongsi kisah bagaimana hidupnya bermula sebagai seorang pekerja di kedai perkakasan sebelum berjaya mengubah nasib sejak melayari kerjaya bersama AirAsia.

“Dua tahun lalu, saya berjanji kepada diri sendiri bahawa saya akan menjadi seorang yang berjaya walaupun terpaksa berhadapan dengan pelbagai rintangan.

“Saya ingin ucapkan terima kasih kepada mereka yang memandang rendah kepada saya - ia menjadi motivasi kepada saya untuk menjadi seorang yang bertanggungjawab,” tulis Calvin.

“Dulu, saya kerja di kedai perkakasan kereta dengan gaji RM800 sahaja dan kini saya mendapat gaji RM6,000 hingga RM7,000. Ini adalah usaha saya, saya akan terus bekerja keras dan tidak pernah putus asa,” kata Calvin.


Bagaimanapun, impian Calvin tidak terhenti di situ kerana dalam masa tiga tahun, dia ingin menjadi seorang juruterbang.
Previous
Next Post »
PasangJitu